دیزاین نمایشگاه | Exhibition Design

دیزاین نمایشگاه | Exhibition Design
تنوع رسانه‌هایی _مثل نمایشگاه‌های هنری، نمایشگاه‌های بین‌المللی، موزه‌ها یا مجموعه‌های موضوعی، نمایشگاه‌های تجاری، و فروشگاه‌های زنجیره‌ای _ که باید از سوی یک دیزاینرِ نمایشگاه برنامه‌ریزی شوند نشان می‌دهد دیزاین نمایشگاه عرصه‌ای پیچیده است. این عرصه مستلزم انواع مهارت‌ها از جمله دانش [مرتبط با موضوعی که به نمایش درمی‌آید]، بازاریابی، تخصص‌های فنی لازم برای کار نصب نمایشگاه‌ها (مطالعات موزه)، و مهارت‌های دیزاینِ لازم برای ساخت و نقاشیِ صحنۀ نمایش است.  دیزاین صحنه. ...
•••

دیزاین اطلاعات | Information Design

دیزاین اطلاعات | Information Design
با وجود این واقعیت که «دیزاین اطلاعات» عرصه‌ای گسترده از دیزاین است که روزبه‌روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود، ثابت شده است که ارائۀ تعریفی پذیرفته‌شده در سطح جهانی برای آن بسیار دشوار است. دیزاین اطلاعات به‌طور کلی عبارت است از فرایندِ تبدیلِ داده‌های پیچیده، بههم‌ریخته یا سازمان‌نیافته به اطلاعاتِ قابل‌دسترسی، مفید و قابل‌درک. این واژه به‌نوعی گمراه‌کننده است، چراکه لزوماً به محتوای اطلاعاتی که دیزاین می‌کند ارتباطی ندارد، بلکه به شیوۀ انتقال آن اطلاعات مربوط است. ...
•••

دیزاین زیورآلات | Jewelry Design

دیزاین زیورآلات | Jewelry Design
دیزاین زیورآلات عبارت است از خلق زینت‌آلاتی که به بدن می‌آویزیم. زیورآلات بازار وسیعی دارد که در آن نه‌تنها کارگاه‌های کوچک و سازندگان مستقل به‌صورت منفرد سهم دارند، بلکه استودیوهای دیزاین با کانال‌های پخش منحصربه‌خود، کمپانی‌های تخصصی زیورآلات و شرکت‌های فشن، عطر، و ضمایم فشن نیز تحت نام تجاری برندهای خود برای زیورآلات بازاریابی می‌کنند. برخی از سازندگان زیورآلات تلاش دارند هنرمند به حساب آیند، برخی دیگر خود را صنعتگر قلمداد می‌کنند و برخی نیز دیزاینر محسوب می‌شوند. ...
•••

دیزاین مبلمان | Furniture Design

دیزاین مبلمان | Furniture Design
  دانشنامۀ دیزاین | مدخل دیزاین مبلمان | نشر مشکی | ترجمۀ منظر محمدی   ball chair by Eero Aarnio   دیزاین مبلمان عبارت است از ریزمعماریِ نشستن، لم دادن، جایگذاری اشیا و نمایش دادن آن‌ها در فضای داخلی. محصولات این رشته عبارتند از صندلی، نیمکت، مبل، چهارپایه، تخت‌خواب، کمد، قفسه، میزتحریر و میز غذاخوری. تاریخ مبلمان در غرب ارتباط تنگاتنگی داشت با مفهوم کارکرد موقتی. کمد کشودار شکل تکامل‌یافتۀ صندوقچه‌های …
•••

دیزاین بازی | Game Design

دیزاین بازی | Game Design
دیزاین بازی از عرصه‌های پیچیده و چندوجهی دیزاین است. در دیزاین بازی، مجموعه‌ای از قوانین دیزاین می‌شود که نظام‌هایی معنایی (یعنی بازی‌ها) را می‌سازند. بازی‌ها، به‌عنوان محصولات فرهنگ انسانی، شماری از نیازها، امیال، لذات و مصارف ما را برآورده می‌کنند؛ و به‌عنوان محصولات فرهنگ دیزاین، بازتاب مجموعه‌ای از دغدغه‌های اجتماعی، فنی، مادی، فرمی و اقتصادی دوران خود هستند. از آنجا که قوانین دیزاین‌شده وقتی به‌دست بازیکنان اجرا شوند در قالب تجربۀ بازی مجسم می‌شوند، دیزاین بازی را می‌توان از مسائل دیزاین نوعِ دوم قلمداد کرد.
•••

دیزاین فشن | Fashion Design

دیزاین فشن | Fashion Design
دیزاین فشن رشتۀ نسبتاً نوینی است، که از دهۀ 1950 از انحصار عرصۀ اوت کوتور 1 فرانسوی در آمده و به مراکز مد جدید در ایالات متحد، اروپا و ژاپن رسیده است. سبک‌های خاص جوانان، سبک‌های خیابانی و فرهنگ مردمی امروزه در دیزاین، اقتصاد و عرضۀ رسانه‌ای فشن  نقشی اساسی پیدا کرده‌اند.
•••

گفت‌وگوی ویدئویی با سو بلک / نویسندۀ زندگی در مرگ

گفت‌وگوی ویدئویی با سو بلک / نویسندۀ زندگی در مرگ
سو بِلَک یکی از کالبدشناسان و انسان‌شناسان قانونی پیشرو در جهان است. مهارت‌ او در حل بسیاری از پرونده‌های جناییِ مهم حیاتی بوده است. وی در سال ۱۹۹۹ انسان‌شناس‌ قانونی ارشد در پروژۀ تیم پزشکی قانونی بریتانیا برای تحقیقات جنایات جنگی در کوزوو بود. پس از سونامی سال ۲۰۰۴ از اولین دانشمندان پزشکیِ قانونی بود که برای کمک به تشخیص هویت اجساد به تایلند سفر کرد. او در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت نشان امپراتوری بریتانیا برای خدماتش در انسان‌شناسی قانونی شد.
•••

هلموت اشمیت | Helmut Schmid

هلموت اشمیت | Helmut Schmid
  گفت‌وگو با هلموت اشمیت / وب‌سایت designculture / دسامبر 2013   فرلاخ، اتریش ۱۹۴۲ - اوزاکا، ژاپن ۲۰۱۸   هلموت اشمیت یکی از مهم‌ترین تایپوگرافرهای جهان بود. در اتریش به دنیا آمد و در کودکی به همراه خانواده‌اش به آلمان مهاجرت کرد. در جوانی شاگرد حروفچین چاپخانه بود. در دهۀ ۱۹۶۰ به مدرسۀ دیزاین بازل (AGS) رفت و زیر نظر اساتیدی چون امیل رودر، کورت هاوِرت و روبرت بوشلر …
•••

کنیا هارا | Kenya Hara

کنیا هارا | Kenya Hara
کنیا هارا از جذاب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین دیزاینرهای ژاپنی است. او در سال ۱۹۸۳ در رشته دیزاین از دانشگاه هنر موساشینو فارغ‌التحصیل شد و بلافاصله به شرکت ان‌دی‌سی (مرکز دیزاین نیپون) پیوست. در سال ۱۹۹۲ «انستیتو دیزاین هارا» را راه اندازی کرد که بر روی تمام اشکال دیزاین از تبلیغات تا برندینگ، دیزاین نمایشگاه، تابلوها، بسته‌بندی، محصول و کتاب کار می‌کند. در دیزاین او ماهیت محصول به صورت مینیمالیستی و با المان‌های اساسی نمایش داده می‌شود: هارا معنای عمیق هر حقیقت را به صورت سمبلیک نشان می‌دهد که ریشه در فرهنگ سنتی ژاپن دارند. 
•••

گفت‌وگو با حسین عبدالله‌زاده‌حقیقی

گفت‌وگو با حسین عبدالله‌زاده‌حقیقی
یک روز برای تحویل چند طرح که کشیده بودم به گراور‌سازی آقای رشیدیه رفته بودم. آن روز آقایان ناصری و عبدی مؤسسان حروف‌ریزی زر که قبلا هم مدیران کارخانۀ کریم آزادی بودند، به آنجا آمده بودند و داشتند صحبت می‌کردند می‌گفتند ما همه‌جا مراجعه کرده‌ایم که برایمان خط مناسبی برای حروف‌ریزی بنویسند ولی موفق نشده‌ایم (حتی پیش آقای غروی که از معروف‌ترین عربی نویسان ایران بود هم رفته بودند.) آقای رشیدیه به آنان گفتند که به ایشان (یعنی به من) کار بدهند. آن موقع من حدود بیست، بیست‌و‌دو ساله بودم. آن‌ها ابتدا با لبخندی _شاید حاکی از تمسخر_ با من برخورد کردند. اما آقای رشیدیه با اطمینان به آن‌ها گفت ایشان را...
•••

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید